ADAC savjetuje protiv nove regulacije cijena goriva u Austriji: Ako pumpe smiju cijene povećavati samo jednom dnevno, vozači automobila bi mogli biti na gubitku.
ADAC upozorava da od Baden-Württemberga predloženo pravilo o cijenama goriva za vozače automobila može obrnuto djelovati i ne postići svoj cilj. Ta savezna država želi u petak podnijeti prijedlog u kojem će savezna vlada biti pozvana na uvođenje regulacije cijena prema austrijskom modelu. Cijene na pumpama tada bi se mogle povećavati samo jednom dnevno – ali spuštati neograničen broj puta.
Cijene goriva mogle bi jače rasti
Stručnjak ADAC-a za tržište goriva, Christian Laberer, snažno savjetuje protiv ovog pravila – ono bi za potrošače moglo učiniti gorivo skupljim. “Ako koncerni smiju cijene podizati samo jednom dnevno, postoji opasnost da će povećanje odmah biti jače nego u fleksibilnom modelu kao kod nas”, kaže on.
Ideja iza toga: Tko kasnije više ne može povećavati, u slučaju sumnje ide izravno više. To bi sasvim sigurno moglo dovesti do toga da prosječne dnevne cijene kroz takvu regulaciju porastu, ističe Laberer. “To bi s gledišta potrošača bilo kontraproduktivno.”
Jeftinije točenje u Austriji?
Tko želi s njemačkim autom točiti jeftinije, prema mišljenju stručnjaka treba samo slijediti “već godinama važeće pravilo”: “Točite navečer, izbjegavajte skupo jutro.”
U Austriji se, naprotiv, gorivo smije povećavati samo jednom dnevno u 12 sati. Najjeftiniji trenutak za točenje je stoga obično kratko prije toga. “A točiti u tom trenutku je za većinu zaposlenika nepraktično”, primjećuje stručnjak ADAC-a.
Ali zašto su cijene goriva u Austriji ipak obično niže nego u Njemačkoj? To nema veze s ograničenjem na jedno povećanje dnevno, naglašava Laberer: “To leži u nižim porezima na gorivo tamo.”
Savez vlasnika pumpi bi dočekao novo pravilo s radošću
Pozadina baden-württemberškog prijedloga je izvješće Saveznog ureda za zaštitu konkurencije, prema kojem se cijene prilagođavaju oko 20 puta dnevno po pumpi. Tipično, nakon visokog vrhunca u jutarnjem prometu slijedi valovita kretanja prema dolje do dna navečer.
Iz krugova Vijeća federacije rečeno je da se već 2012. godine izjašnjavalo za takav pristup, pa će komora pokrajina vjerojatno i ovaj put pristati.
Savez interesa vlasnika pumpi već je pozdravio ovaj potez. “Mi to smatramo pravilnim i dobrim”, rekao je portparol Herbert Rabl za Rheinische Post. Vlasnici pumpi često se sami čude kad gorivo ad hoc postane skuplje. Mnoge pumpe moraju ispaštati politiku cijena naftnih koncerna jer se frustrirani kupci žale. “Stoga to dočekujemo kao smirivanje i stabilizaciju za potrošača”, rekao je Rabl.
